Antal sidvisningar

2012-04-03

Utemöbler is thá shit!

Brr...det har varit lite kallare ute den här veckan.
Inte att förtrösta dock, för min del ger et mig bara lite mer tid till att klura kring vilka utemöbler jag ska inreda eller heter det utreda med när det är utomhus? *ler*
Funderar just nu kring vilka som skulle passa vår funkisdröm som står i obruten vit skrud med antracitgrå detaljer. Dessutom har vi 3 möjliga myshörn att möblera. En stor altan som ska byggas under våren/försommaren på ca 30 kvm dessutom en jättebalkong på 50 kvm
 och så en fikahörna på framsidan.
Dessa har jag kikat på, vad säger ni?
svart  eller vitt  ?

Eller varför inte denna skönhet:













som kommer ifrån Sika-Horsnaes. Det är inte bara en solstol/relaxfåtölj utan man kan mysa flera i den kanske med sina barn eller älsklingen.

Skulle även kunna tänka mig att blogga i denna härlighet eller plöja ett gäng inredningsmagz i den här:
Dessa här ovan är de realistiska valen men självklart har jag tokdrömmar och skulle gärna se dessa på min altan eller jättebalkong:
 dagtid eller kvällstid: voilá
Dessa ljuva fåtöljer är tillverkde i gjuten plast med en rostfri stål bas. De finns inte på marknaden än men vi håller tummarna. Designern heter Kaare Bækgaard och är framtagna hos IDesign.

För de lite mer vågade och lekfulla finns denna lyxvariant hos Opulent

Dessa kanske vore något fast jag är ju inte så tuff med att blanda sådana ytterligheter som dessa i gjutjärn och så funkisstilen som vårt hus är i, eller vad säger ni? Vågar man?
 

Detta är också en favorit ifrån Alexander Moronnos

25594-1695
eller varför inte
 Johnlouis Petitbons futuristiska fåtölj i polupropylen som tål både regn och väta
25594-1694
båda dessa skönheter visades på designveckan som hölls i New York riktigt futuristiskt underbara!

Nu hägrar grillen skönheter så njut av kvällen!
kramizar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar